<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d15617451\x26blogName\x3d%CE%9F%CE%A4%CE%91%CE%9D+%CE%9F+MAZDOC+%CE%A3%CE%A5%CE%9D%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%97%CE%A3%CE%95+%CE%A4%CE%9F%CE%9D+%CE%96%CE%91%CE%A1%CE%91%CE%A4%CE%9F%CE%A5%CE%A3%CE%A4%CE%A1%CE%91\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mazdoc.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3del_GR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mazdoc.blogspot.com/\x26vt\x3d2802688881593415157', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Τρίτη, Μαρτίου 27, 2007

Prophecy

Κάποιος μου είπε ότι "leading the weakness" σημαίνει να οδηγείς τον άλλο να βαδίσει επάνω στις αδυναμίες του, για να βρεθεί σε μειονεκτική θέση. Να τον οδηγείς σε μια γωνία, να τον στριμώξεις, για να αποδείξεις κάτι. Να φτάσεις κάπου απο την ασφαλή οδό, επάνω σε μια εμφανή αδυναμία του άλλου, που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί.

Δεν ξέρω αν υπάρχει τέτοια έκφραση, δεν τη βρήκα στο Google.

Μου θυμίζει όμως μια άλλη πάλι αγγλική έκφραση, που είναι αρκετά γνωστή: "Self-fullfilling prophecy."

Αυτή ίσως να είναι το κάτοπτρο της προηγούμενης. Ακολουθείς κάτι και το επιβεβαιώνεις ακολουθώντας το... Αν δεν το είχες ακολουθήσει δεν θα ίσχυε ποτε.

Και όλα αυτά μου θυμίζουν ένα έργο που είδα με έναν ψυχίατρο: "Περίγραψέ μου το πρόβλημά που νομίζεις ότι έχεις," είπε στον ασθενή. Όταν ο άλλος ανέφερε κάτι, ο γιατρός σκεφτικός απάντησε "αφού μου ανέφερες τόσα πολλά, τότε έχεις πάρα, μα πάρα πολλά προβλήματα... Αυτά τα φάρμακα θα σε βοηθήσουν."

13 Comments:

Blogger dodo said...

Δεν γνωρίζω την πρώτη έκφραση- την τεχνική που περιγράφεις, όμως, την έχω δει να εφαρμόζεται.
Και να διαλύει ανθρώπους...

27/3/07 5:42 μ.μ.  
Blogger ralou said...

Αγαπημένε μου προφήτη, επίτρεψε μου μια τελείως καλοπροαίρετη παρατήρηση.
Μακάρι να είναι η ιδέα μου, αλλά μετά την επιστροφή σου δείχνεις όλο και πιο σκοτεινός...

28/3/07 12:19 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

ισως και μια αλλη λεξη για το self fulling prophecy να ειναι το καρμα.

Αρχιζουν να μου τη δινουν στα νευρα οι τυποι που κοπτονται οτι ΟΛΑ ειναι στο χερι σου (εκτος απο το π---ι τους)...

μια ισορροποια δεν εβλαψε ποτε κανενα μυαλο..

28/3/07 1:38 μ.μ.  
Blogger mazdoc said...

χαχαχαχαχα (με ηχώ)
μετά την ατάκα της Ραλούς ήθρε η ώρα να επανέλθω κι εγώ!
Ραλού μου ΠΑΝΤΑ ήταν σκοτεινός ο τύπος αυτός! Για να το καταλάβεις καλύτερα φαντάσου κάποιον που περπατάει στα όρια του απόλυτου σκότους και του φανερού. Εκεί που το σκοτάδι υπερτερεί και οι σκιές κρύβουν αλήθειες, ψέματα και συναισθήματα. Και με τον πιο ιδιοφυή τρόπο μας πετάει κοκαλάκια συναισθημάτων, αλήθειας, γνώσης και εμπειρίας μπας και καταλάβουμε! Για να μην μιλήσω για τις σχέσεις του με τη Μαφία... και με την ΕΠΟ... και τη Μαντόνα και και και άστα να πάν στο διάολο σου λέω Ραλού!!!

Ζάρα μου, μπαράκι στο Κολωνάκι έκανες το μπλογκ! Μια χαρά! Ωραία τραγούδια και πολύ καλό κλιπάκι το προτελευταίο.

Πάντως ζάρα τα βλέπεις μόνο από τη μια μεριά, γιατί ακόμα και ο πιο ισχυρός έχει αδυναμίες και ακόμα και ο πιο αδύναμος -αυτός που πέφτει σε όλες τις παγήδες της ανασφάλειάς του και της ευαισθησίας του- μπορεί εκεί που δεν το περιμένεις να βρει τη δύναμη -μια μικρή φλόγα μέσα του- να σηκωθεί, νσ σταθεί στα πόδια του και να απομακρυνθεί από τη γωνία που εγκλωβίστηκε. Κι αν καταφέρει να κάνει κάποια αδυναμία του δύναμη που ξέρεις μπορεί να την στρέψει στον δυνατό και να οδηγήσει αυτόν, στις δικές του αδυναμίες....
μα τι λέω; Γιατρέ μου τα χάπια που μου έδωσες έκαναν δουλειά!!! Πις μαν! Ιτς οκ μαν...

28/3/07 4:30 μ.μ.  
Blogger mazdoc said...

Κι όμως takouni πάω τόσο στραβά στη ζωή ου που αν ισορροπίσω θα πέσω (και θα χτυπίιιισω!)

dodo ωραίες παρέες κάνεις!

28/3/07 5:20 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Νοκ νοκ
Έφερα και κάτι γλυκάκια για το ξαναμάζωμα.
καλέ πότε ξαναάνοιξε το μαγαζί υπό την ίδια διεύθυνση και δεν έτυχα έγκαιρης πληροφόρησης;
και κοσμήματα βλέπω και μεγάλα, φωτεινά δωμάτια καιμουσικούλα!!! Τι χλιδή είν' αυτή!
ΜΠΡΆΒΟ ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΕ ΖΑΡΑ!
Υποκλίνομαι

28/3/07 9:03 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Τώρα για την έκφραση "leading the weakness" (που νομίζω χρησιμοποιείται ως επίσημος όρος στη ψυχολόγια πια) έχει μόνο θετική έννοια. Εννοεί ότι και τις αδυναμίες του ακόμα, κάποιος που ξέρει καλά τον εαυτό του, μπορεί να τις μετατρέψει σε πλεονέκτημα.Μπράβο, μεγιστοτεράστιε Ζάρα που με κάνεις να ξεσκονίζω τις γνώσεις των νιάτων μου. Μας τα πανε κάποτε σ' ένα μάθημα ψυχολογίας και μια φορά σ' ένα σεμινάριο.
Έχει λίγο σχέση με την αλεπού με την κομμένη ουρά αν θυμάσαι.
Εφαρμόζετα και στο πεδίο των πωλήσεων.

28/3/07 9:11 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Και επειδή ήσασταν πολύ καιρό κλειστοί έχω μαζέψει και απορίες:
1) Γιατί η Άντζελά να μη δικαιούται κατά τους τηκριτικούς να τραγουδήσει επαναστατικό τραγούδι;Γιατί να μην δικαιούται να μιλάει για υπόγεια; Γιατί ε; Γιατί;
1β) Μπόρει κάποιος να μας εφοδιάσει με όλους τους ηρωικούς στοίχους του άσματος;
1γ) Γιατί, ω! μεγιστοτεράστιε, δεν ανεβάσατε ακόμα αυτό το τέλειο, άψογο, μοναδικό, αριστουργηματικό άσμα;
2)Άσχετο τελείως, αλλά γιατί στείλατε αθεόφοβοι τα βουλγάρικα αρνιά στη μεγαλόνησο ως ελληνικά;
2β) Και αφού τα στείλατε γιατί δεν τους βάλατε σφραγιδούλα, έστω πλαστή;
2γ) Καιτώρα που τα στέλνουν πίσω τι θα απογίνουν τα σφάγια;
3) Γιατί η Πρωτομαγιά δεν πέφτει Δευτέρα φέτος;
4)Γιατί δεν το παίρνουμε απόφαση ότι δεν θα νικήσει η Εθνική την επόμενη χιλιετία και χαλιόμαστε;
5)ΓΙατί να υπάρχουν αποστάσεις; Γιατί να μην έχουμε ένα ελικόπτερο ή ένα υπτάμενο δίσκο;

28/3/07 9:26 μ.μ.  
Blogger Φίλιππος said...

dodo,
Θα ήθελα πολύ να μου πεις περισσότερες λεπτομέρειες, αν θέλεις εδώ, αν θέλεις στο προσωπικό μου email. Σε ευχαριστώ για την πάντα σημαντική κουβέντα σου.

ralou,
Θαυμάζω τους ανθρώπους που μπορούν να υποκρίνονται, να στήνουν λαμπερά alter egos και να κρυφτούν απο πίσω. Δεν το κατάφερα ποτέ. Καθώς έχω πολύ άγχος αυτή την εποχή, μου βγαίνει μια μοιρολατρία, όπως τα μεγάλα σύμβολα που βγαίνουν στα μονόπρακτα του Ιονέσκο απο τα παρασκήνια και ζουλάνε τους πρωταγωνιστές μέχρι να τους λιώσουν.
Αλλά πες μου, ralou, πόσο κακό είναι να είσαι σκοτεινός; Υπάρχει τίποτα πιο δημιουργικό; Άλλωστε και η δική σου γατα είναι σχεδόν μαύρη, γιατί δεν τη ρωτάς; :-)

mazdoc,
αυτά που λες είναι κουραφέξαλα. Σε κανέναν δεν έχω δει να εφαρμόζονται, εκτός ίσως απο έναν φίλο που απο τα δύσκολα έφτασε μόνος του πολύ-πολύ ψηλά (με την δική μου έννοια, έτσι;) χωρίς να έχει σχεδόν καμία βοήθεια, και όταν μου τη ζήτησε του την αρνήθηκα, έτσι νόμιζα ότι τον βοηθώ...

takouni,
Θα ήθελα να πιστεύω περί χεριού κλπ. Μου θυμίζουν κάτι self discipline βιβλία του Dale Carnegie που πρέπει να έχω αφήσει σε κάποιο ράφι στο εξοχικό. Να θυμηθώ να τα πετάξω.
Αυτή η ατάκα μου δίνει μια ασπρόμαυρη αίσθηση του κόσμου, κάπως σαν ιταλικό νεορεαλιστικό κινηματογράφο.

Πασχαλίτσα,
Που να πληρώσω γιατρέ την επίσκεψη; Είσαι μια ρεβελέσιον, όπως θα λέγατε και στην Μεγαλόνησσο! Έχω ψάξει αρκετά να βρω αυτόν τον όρο, δεν ήξερα ότι είναι απο την ψυχολογια. Πες μου αν θες κανένα βιβλίο όπου θα μπορούσα να βρω περισσότερα, τα κενά μου είναι τεράστια, καθώς θα πρόσεξες, αφού παρεξήγησα το νόημα του όρου σχεδόν ολοκληρωτικά (ή μήπως όχι;).

Στο θέμα μας τώρα. Νομίζω ότι η Άντζελα το αντιλυσσικό δεν το γλυτώνει. Απεναντίας, τα βουλγάρικα ερίφια δεν βλέπω γιατί είναι υποδεέστερα των δικών μας; Επειδή δεν διαβάζουν Ηρόδοτο και Θουκιδίδη; Γιατί, διαβάζουμε εμείς;

28/3/07 11:01 μ.μ.  
Blogger mazdoc said...

ξακώς τηνα την πασχαλίτσα! Ωραίες οι φλαούνες αλλά τα σοκολατάκια!!... (ζάρα δεν τα τέλειωσα εγώ ο ντόντος τα έφαγε!)
Το χα πάρει χαμπάρι εγώ για την Άντζελα. Όταν τραγουδούσε "Οι χωρισμένοι δεν γιορτάζουνε ποτέ" μιλούσε για την Κύπρον όταν τραογυδούσε "Φωτιά στα Σαββατόβραδα" εννοούσε το ¨μπλάντι σάντεϊ" και τον ιρλανδικό απελευθερωτικό αγώνα! Ο Ξυλούρης θα ήταν περήφανος για αυτή...

Ζάρα δεν το ξέρω τον τύπο που λες αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος πως αν του το έλεγες αυτό ίσως να σου έλεγε οτι πάντα σε ένιωθε κοντά του και πάντα τον βοηθούσες!

29/3/07 11:50 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

μονο για μοιρολατρη δε σε κοβω...

απεναντιας ενα τοσο γοργα κινουμενο μυαλο δε μπορει παρα να περναει μεσα απο συμπλιγαδες απλα αυτη την εποχη.

MAZDOC: καλως ηρθες στο σπιτι σου! φιλια πολλα!

29/3/07 2:06 μ.μ.  
Blogger mazdoc said...

καλώς σε βρίσκω saguini! Πολλά φιλιά και σε σένα!
Τι κάνει το mandarini?

29/3/07 2:29 μ.μ.  
Blogger dodo said...

Η τεχνική χειραγώγησης που συνοπτικά περιγράφεις- όπως και αν αποκαλείται, τελικά- παραπέμπει σε bullying: μιά καταστροφική, διόλου δημιουργική, σκοτεινή διαδικασία.

29/3/07 7:07 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home