<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d15617451\x26blogName\x3d%CE%9F%CE%A4%CE%91%CE%9D+%CE%9F+MAZDOC+%CE%A3%CE%A5%CE%9D%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%97%CE%A3%CE%95+%CE%A4%CE%9F%CE%9D+%CE%96%CE%91%CE%A1%CE%91%CE%A4%CE%9F%CE%A5%CE%A3%CE%A4%CE%A1%CE%91\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mazdoc.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3del_GR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mazdoc.blogspot.com/\x26vt\x3d2802688881593415157', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Δευτέρα, Ιουλίου 31, 2006

Τα Εννιά Πρόσωπα του Χριστού

(το παρακάτω είναι δανεισμένο απο το ομώνυμο βιβλίο του E.Witworth, εκδόσες Καστανιώτη)

Ο Joshua είναι ένας μικρός Εσσαίος απο την αρχαία Nαζάρ της Γαλιλαίας (Ναζάρ+Εσσαίος=Ναζωραίος). Σαν κάθε μικρός Ιουδαίος, είναι απο πολύ μικρός γραμμένος στην τοπική Συναγωγή, όπου, μαζί με τον ξάδερφό του Ιωάννη, αμέσως ξεχωρίζει για την φιλομάθεια και εργατικότητά του.

Γρήγορα ανεβαίνει τα τμήματα της Συναγωγής, ώστε στην ηλικία των 5 γίνεται κανονικό μέλος, ενώ στα 12 έχει μάθει τόσο καλά την Ιουδαϊκή θρησκεία ώστε δοκιμάζει να γίνει Διδάσκαλος επιχειρώντας να διδάξει τους Διδάσκαλους του Ναού του Σολομόντα. Τα
καταφέρνει, και φτάνει σύντομα στην κορυφή της ιεραρχίας. Μην έχοντας άλλη δοκιμασία, οι Διδάσκαλοι τον βάζουν σε ένα καράβι λοστρόμο.
Το καράβι φτάνει στην Βρεταννία, όπου τον παραλαμβάνουν οι Δρυίδες. Εκεί του μαθαίνουν την σκληρή και αυστηρή θρησκεία τους, και τον μυούνε στα μυστικά του Stonehedge και στα αμέτρητα σύμβολά του. Μετά απο 3 χρόνια βγαίνει και απο εκεί νικητής, οπότε με ένα καραβάνι τον στέλνουν στις Ινδίες.
Εκεί μαθαίνει την θρησκεία των Βραχμάνων, μαθαίνει το Κάρμα και το Κα, την μυστική γαλήνη που υπάρχει στο Σύμπαν. Όμως καταγγέλει την υποκρισία των Βραχμάνων που ζουν στη χλιδή και καταδικάζεται σε θάνατο απο τους ιερείς.
Την κρίσιμη στιγμή εμφανίζονται οι τρεις μάγοι, ο Κασπάρ, ο Μελχιόρ και ο Μπαλτάζαρ που τον κάνουν αόρατο, τον φυγαδεύουν και του διδάσκουν το Ζοροαστρισμό. Του μαθαίνουν για τους 13 προφήτες Ζαρατούστρα και τον 14ο, που περιμένουν ακόμη.


Μετά, τον στέλνουν στην Αίγυπτο, όπου φτάνει στην κορυφή και του αιγυπτιακού ιερατείου.
Συγκαλείται το Συμβούλιο όλων των Θρησκειών... Όλα τα ιερατεία μαζεύονται στον Ναό του Όσιρι καθώς για πρώτη φορά ένας υποψήφιος μύστης ξεπερνά όλες τις δοκιμασίες. Αναθέτουν στον Joshoua να συγκεράσει όλα τα διδάγματα και να τα διδάξει στους ανθρώπους, όπως αυτός κρίνει... Αυτή θα είναι η υπέρτατη δοκιμασία... Πέρνει λοιπόν το χρίσμα απο το Συνέδριο και λέγεται πιο σύντομα Χριστός, δηλαδή κεχρισμένος.

Γυρνώντας στην καθημερινότητα της Ιουδαίας, ο Joshua βρίσκει τον ξάδερφό του και την μητέρα του να καλούν τα πλήθη να γνωρίσουν τον Joshua. O πατέρας του, (o ξεχασμένος απο την ιστορία ανώτατος μύστης των Εσσαίων), διακριτικά απέχει, καθώς ο διδάσκαλος απέχει όταν δοκιμάζεται ο εκπαιδευόμενος. Η μητέρα του λέει ότι τον γέννησε με παρθενογέννηση, κάτι που υπάρχει σε όλες τις θρησκείες, με πρώτο τον Ζοροαστρισμό.

Τα πλήθη συρρέουν. Ο Joshua δεν αργεί να τους μεταδώσει την αλήθεια που υπάρχει σε όλες τις θρησκείες, καταδικάζοντας την υποκρισία των ιερατείων. Σύντομα αρχίζει τα θαύματα, κάτι που έμαθε απο το Βραχμανισμό. Με μια τεχνική των Γιόγκι περπατάει στο νερό, ενώ με μια άλλη επαναφέρει τον Λάζαρο στη ζωή. Οι θεραπείες αρρώστων και ο πολλαπλασιασμός των φαγητών του είναι πια εύκολες, και τις κάνει χωρίς άγχος. Συχνά γίνται αόρατος και τηλεμεταφέρεται, όπως έμαθε απο τους τρεις μάγους.

Εν τω μεταξύ το Ιουδαϊκο ιερατείο νιώθει να απειλείται. Οργανώνει όχλο και Ρωμαίους εναντίον του Joshoua με πρόσχημα ότι θεραπεύει αρρώστους το Σάββατο. Όταν εκείνος νιώθει τον κλοιό να σφίγγει, καλεί τους μαθητές του και τους μεταδίδει το σώμα και το πνεύμα του μέσω άρτου και οίνου, έναν συμβολισμό απο τους Δρυίδες. Λίγο αργότερα, ο Ιούδας, ένας απεσταλμένος απο το Συμβούλιο Θρησκειών, θα τον καταδώσει στους Ρωμαίους, με τον κλασσικό χαιρετισμό της Εσσαιϊκής αδερφότητας, τον ασπασμό. Ο Ιούδας ουσιαστικά διευκόλυνε το έργο του, γι αυτο και υπήρξε πάντα εκλεκτός μαθητής του.

Ο Joshua θα υποστεί τα τελικά μαρτύρια της μυήσής του, με το θάνατο και την Ανάσταση την τρίτη μέρα να αποτελούν ένα κατώφλι για το ανώτατο επίπεδο, όπως μαρτυρούν όλες οι ανατολικές θρησκείες.

===============================

Δεν ξέρω αν τα παραπάνω σας εξόργισαν ή σας άφησαν παγερά αδιάφορους. Το να συζητάμε όμως για τις ομοιότητες των θρησκειών (Μεσσίας, παρθενογέννηση, θείο βρέφος σε φάτνη, άστρο και μάγοι, θαύματα, θεραπείες, προσευχή και διαλογισμός και πολλά άλλα), επιτρέψτε μου να μην το θεωρώ αμάρτημα, ειδικά σε μέρες που πρέπει να ψάχνουμε να βρίσκουμε τι μας ενώνει και όχι τι μας χωρίζει.

Δευτέρα, Ιουλίου 24, 2006

Γιατί αλλιώς βλέπω το λιμάνι απ το πέλαγος κι αλλιώς απο το μόλο;


Πηγαίνοντας σε μια νέα δουλειά, όλοι σου φαίνονται σοβαροί, κεφάτοι, σημαντικοί, πολυπράγμονες - Φεύγοντας, λίγα καιρό μετά, σου φαίνονται πανίβλακες, διεφθαρμένοι, τσανακογλείφτες, παπαροβιρτουόζοι ή παπαροάσχετοι.

Αγοράζοντας ένα νέο αμάξι σου φαίνεται "κακό", μυτερό, απειλητικό, κουλτουριάρικο, με άποψη - σε ένα χρόνο σου φαίνεται αναξιόπιστο, βαρετό, ίδιο με όλα τα άλλα, σωρός απο παλιοσίδερα.

Αγοράζοντας ένα βιβλίο, ένα cd, ένα dvd σου φαίνεται ότι θα μονοπολήσει τις συζητήσεις σου, θα σου ανοίξει ορίζοντες, θα σε κάνει να κλάψεις, να προβληματιστείς, να χαράξεις νέα μονοπάτια στην εγκεφαλική σου άβυσσο - ένα απόγευμα αργότερα, όταν θα ροχαλίζεις μπροστά του θα αναρωτιέσαι πόσο αγαθός καταναλωτής στάθηκες για να πέσεις τόσο θύμα και να αγοράσεις μια τόσο μεγάλη πίπα.

Πρωτοβγαίνοντας με ένα flirt αναρωτιέσαι πως γίνεται να είναι είναι και ψηλός/η, διανοούμενος/η, έξυπνος/η, στα χέρια γρήγορος/η... Πρίν βγεί το βράδυ αναρωτιέσαι πως θα περάσει η ρημάδα η ώρα ή γιατί αυτός/αυτη κοντεύει να βγάλει την κάτω σιαγόνα απο τα χασμουρητά.

Το ερώτημα των Century (το ακούτε αν ανοίξτε την σελίδα με Internet Explorer) είναι διαχρονικό αλλά καθόλου βασανιστικό (όπως θα έλεγε και η Πασχαλίτσα): γιατί όλα σου φαίνονται αλλιώς απο μακρυά κι αλλιώς απο κοντά; Μήπως ανέβηκε η μυωπία, γιατρέ μου;

Τετάρτη, Ιουλίου 19, 2006

Γιατί μαραίνονται τα τριαντάφυλλα;


Ξεφυλίζοντας δισκάκια απο την δεκαετία του 80, αλλά και με αφορμή το υπέροχο επάγγελμα του φίλου Σταύρου, η ερώτηση της ημέρας είναι:

"Γιατί μαραίνονται τα τριαντάφυλλα;"

Για κάποιες ιδέες απο τους Century ανοίξτε την σελίδα με Internet Explorer και βάλτε ηχεία δυνατά.

Πέμπτη, Ιουλίου 13, 2006

Αφιέρωση σε όσους πάνε διακοπές


(Ανοίξτε την σελίδα με Internet Explorer και ηχεία)

Midnight Summer Dream, Stranglers

Woke up on a good day
And the world was wonderful
A midnight summer dream had me in its spell

I dreamt about an old man
Sat and watched the rain all night
He couldn't sleep a wink as all the drops fell

He told me of the beauty
Hidden in our foreheads
He told me of the ugliness
We show instead

And when we put a foot wrong do we learn
From all the pain
A midnight summer dream as he watched the rain

Then at midnight he poured another drink
And bent my ear
After midnight we sat up half the night
Or maybe more
And he began to tell me what it was all for

I woke up in an armchair
He had gone I don't know where
Left me there to sit and look at the rain

Don't remember much at all
But his words were echoing
A midnight summer dream and then wake again

Maybe I'll never find him
Maybe he's gone forever
Maybe I'll have to sit here
Watching the weather

One thing's pretty certain helped me
Make it in the night
Showed me somewhere else between wrong and right

And at midnight if you can't sleep
Then I can bend your ear
After midnight we'll sit up half the night
Or maybe more
And I'll begin to tell you what it is all for

Wake up on a good day
And the world feels wonderful
Midnight summer dream has me in its spell.